جهش تولید | چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹

مدیرکل راهداری بوشهر: توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است - نمایش محتوای خبر

 

 

مدیرکل راهداری بوشهر: توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل راهداری بوشهر: توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است

حمید رضا علم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای استان به کمک شرکت های دانش بنیان ودانش متخصصان داخلی طرح هوشمند سازی نظارت برتردد وترافیک درمحورهای ارتباطی استان را اجرایی کرد که نقش بسزایی دربومی سازی تکنولوژی واشتغال زایی دارد.
وی با اشاره به نقش ارزنده سیستم های هوشمند جاده ای بویژه دوربین های هوشمند ثبت تخلف سرعت درکاهش سوانح وحوادث رانندگی و درنتیجه کاهش و هدرفت سرمایه های ملی که ازاهداف اقتصادمقاومتی است اظهار کرد: داده های آماری و تصاویر ثبت شده ازاین سامانه ها حاکی ازکاهش 40درصدی میانگین سرعت غیرمجاز بعد از نصب دوربین درمحورهای ارتباطی استان است که سهم قابل توجهی درکاهش سوانح وحوادث جاده ای ودرنتیجه هزینه های اقتصادی استان دارد.
علم بیان کرد: در محور ساحلی بوشهر- گناوه تا پیش از نصب دوربین در سال 95، 12 نفر کشته براثر سانحه رانندگی داشتیم که بعد از نصب دوربین در این محور تلفات جاده ای با 90 درصد کاهش به 2 نفر رسید.
وی با تاکید بر ادامه طرح هوشمندسازی نظارت برجاده های استان اظهار کرد: هم اکنون 95 درصد از محورهای شریانی استان زیرپوشش 53 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، 16دستگاه دوربین نظارت تصویری، 54دستگاه تردد شماربرخط و سه دستگاه باسکول هوشمند بدون نیازبه توقف است.
علم تاکید کرد: بازیرپوشش رفتن 2 محورساحلی بوشهر به دیر و اهرم به برازجان به دوربین های ثبت تخلف سرعت تاپایان سال، استان بوشهر به عنوان نخستین استان کشور 100 درصد محورهای اصلی آن زیر پوشش نظارت هوشمند قرار می گیرند.
وی گفت: تجهیز راههای استان به زیرساخت های خدماتی ورفاهی، احداث شهرک حمل ونقل بوشهر و سامان بخشی شهرک های موجود، اقتصادی سازی طرحهای حوزه راهداری و توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی دربخش راهداری و حمل ونقل جاده ای است.
وی بیان کرد: نقشه کلان راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر مبتنی بر توسعه توانمندی تکنیکی، اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره وری، ساماندهی طرحهای راهداری واستفاده ازفن آوری نو درارائه خدمات به مردم بویژه هوشمندسازی نظارت جاده ای است.
علم اظهارکرد: بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر با دارابودن چهار هزار و 341 کیلو متر راه شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی وروستایی، فعالیت چهار هزار و 800 راننده حرفه ای دربخش کالا، دارابودن سه هزار و 800 دستگاه انواع ناوگان باری وجابه جایی سالانه بیش از 6 میلیون تن کالا که با توجه به افزایش تولید منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی قابلیت افزایش تا 20میلیون تن را نیز دارد و وجود زمینه مناسب برای جذب سرمایه گذاری، بخشی ازظرفیت کم نظیر این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر افزود: وجود سه هزار ناوگان مسافری با پنج هزار راننده فعال، برخورداری استان ازجوانترین ناوگان اتوبوسی کشور با میانگین 4.5 سال، ارائه خدمات بهینه به گردشگری داخلی، وجود زمینه مناسب برای توسعه ترانزیت کالا، بهره مندی بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای ازظرفیت های بالقوه شهرک های حمل ونقل کالا و مجتمع های خدماتی رفاهی باقابلیت اشتغال زایی مناسب ازجمله مزیت های بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای برای تحقق اقتصادمقاومتی است.