جهش تولید | سه‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹

روغن ها - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

روغن ها

Loading the player...

روغن ها

 

بهترين روغن ها:

1- روغن بذر کتان: روغن بذر کتان بهترين منبع اسيدهاي چرب امگا- 3 است. براي قلب و روده ها مفيد است. يبوست را کاهش مي دهد. قدرت ايمني بدن را تقويت مي کند. سلامت پوست را ارتقا مي بخشد. ليگنين (فيبر غذايي غيرمحلول) دارد که براي بدن مفيد است. ولي اگر به طور صحيح نگهداري نشود، به سرعت فاسد مي شود . براي پخت غذا مناسب نيست.

2- روغن کانولا: روغن کانولا منبع غني اسيدهاي چرب امگا- 3 و امگا- 6 است. مقدار چربي هاي اشباع در آن خيلي کم است، در نتيجه براي قلب مفيد است.

3- روغن سويا: روغن سويا داراي اسيدهاي چرب امگا- 3 و امگا- 6 است، ولي اغلب خيلي تصفيه و هيدروژنه (جامد) مي شود.

4- روغن زيتون (خالص يا خيلي خالص): هنگام استخراج روغن زيتون از ميوه ي آن، نيازي به حرارت بالا و فرآيند شيميايي نيست. به کندي فاسد مي شود. براي پخت غذا در درجه حرارت معمولي مناسب است. در صورت مصرف متعادل،LDL (چربي بد) را کاهش مي دهد، بدون اينکه ميزان HDL (چربي خوب) را تغيير دهد، در نتيجه نسبت HDL به LDL را بهبود مي بخشد که براي سلامتي بدن مفيد است.

5- روغن تخم کدو حلوايي: روغن کدو حلوايي چربي اشباع کمي دارد. منبع غني اسيدهاي چرب امگا- 6 است. ممکن است بعضي اسيدهاي چرب امگا- 3 را نيز داشته باشد. عمل تصفيه کردن و فرآيندهاي شيميايي در کارخانه، ارزش تغذيه اي آن را کاهش مي دهد.

 

روغن هاي حد وسط:

1- روغن گلرنگ: چربي اشباع کم و اسيدهاي چرب امگا- 6 زيادي دارد.

2- روغن آفتابگردان: روغن آفتابگردان منبع غني اسيدهاي چرب امگا- 6 است.

3- روغن ذرت: روغن ذرت منبع غني اسيدهاي چرب امگا- 6 است. چربي اشباع آن کمي بيشتر از روغن هاي گروه اول (بهترين روغن ها) است. اغلب هيدروژنه (جامد) مي شود.

4- روغن بادام زميني: تا حدودي چربي اشباع روغن بادام زميني بالاست، ولي کمتر از کره، چربي حيواني و روغن پنبه دانه است. براي پخت و پز غذا در درجه حرارت بالا مناسب است.

 

بدترين روغن ها:

1- روغن پنبه دانه: چربي اشباع زيادي دارد. داراي بقاياي ضد آفت هاي گياهي است. بيشتر اوقات هيدروژنه (جامد) مي شود.

2- روغن هسته خرما (روغن پالم): روغن پالم داراي چربي اشباع بالايي است، در نتيجه کلسترول خون را افزايش مي دهد.

3- روغن نارگيل: روغن نارگيل از تمام انواع روغن هاي گياهي، چربي اشباع بيشتري دارد و براي سلامت قلب مضر است.

 

{gallery}tolidvijhe/roghanha{/gallery}