جهش تولید | دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۹

خدمات گمرکی استان بوشهر الکترونیکی شد - نمایش محتوای خبر

 

 

خدمات گمرکی استان بوشهر الکترونیکی شد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: با استقرار سامانه جامع در گمرکات استان بوشهر، خدمات گمرکی در این استان به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود.

خدمات گمرکی استان بوشهر الکترونیکی شد

 

 بهنام نوروزی در جریان بازدید از پنجره واحد تجاری مستقر در گمرک بوشهر با اشاره به نقش مهم این پنجره در تسریع فرایند خدمات گمرکی اظهار داشت: ایجاد این پنجره سبب تسریع خدمات به تجار و کاهش هزینه‌های صادرات و واردات می‌شود و همین موضوع به بهبود رتبه تجارت فرامرزی استان بوشهر کمک می‌‌کند.
وی با بیان اینکه ایجاد کارشناس متمرکز در گمرک سرعت کار را افزایش داده است تصریح کرد: یکی  از اقدامات مهم گمرک در راستای را‌ه‌اندازی گمرک الکترونیک ایجاد  کارشناسی متمرکز  که سبب افزایش سرعت کار و ترخیص کالا شده است.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در گذشته بین کارشناس و ارباب رجوع ارتباط مستقیم وجود داشت افزود:  با راه‌اندازی کارشناسی متمرکز در گمرک، بعد از اظهار کالا توسط صاحبان کالا، کار کارشناسی بدون ارتباط مستقیم میان کارشناس و ارباب رجوع در اسرع وقت صورت می‌گیرد.
نوروزی با بیان اینکه  در این سیستم هیچ فرقی بین یک کارشناس با یک اظهار‌کننده عادی وجود ندارد، گفت: با اجرای چنین سامانه‌‌ای همه گمرکات در قالب یک گمرک دیده می‌شود و بخش عظیمی از کارها به ‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و از بسیاری خطاها، تخلفات و مراجعات بی‌مورد جلوگیری می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه خدمات گمرکی  در استان بوشهر الکترونیکی شد افزود: با استقرار سامانه جامع در گمرکات استان بوشهر، خدمات گمرکی در این استان به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارشناسی متمرکز در گمرک توزیع اظهارنامه‌ها در گمرکات برای کارشناسی مجازی براساس تخصص بودن گمرکات کشور صورت می‌گیرد تصریح کرد: بر این اساس اظهارنامه‌های گمرکات تخصصی صرفاً به کارشناسان مجازی مستقر در سایر گمرکات تخصصی ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.
نوروزی در صورت نیاز کارشناس به رویت نمونه کالا چگونه عمل می‌شود اظهارداشت: در این راستا مراتب از سوی کارشناس مجازی به رئیس سرویس ارزیابی گمرک محل اظهار گزارش می‌شود تا موارد درخواستی توسط وی انجام و نتیجه به کارشناس مجازی اولیه مستقر در دیگر گمرکات گزارش شود.
وی تاکید کرد: دریافت اصل اسناد و احراز اصالت اسناد اسکن شده در سامانه توسط مسئول سرویس ارزیابی گمرک محل اظهار صورت می‌پذیرد و مسئولیت کارشناسان مجازی صرفاً در حیطه استنتاج از اسناد الکترونیکی است.